woensdag 2 juli 2014

52 weken: glas, touw, vlekken en blaadjes

Time flies when you're having fun. We zijn alweer vier weken en vier opdrachten verder. We zochten naar glas, touw, vlekjes en blaadjes. Ik maakte met de vlekken en blaadjes een start met echt 'anders kijken'.

Week 5: glas
De eerste foto is een tekst (insiders herkennen 'm direct!) die ik  fotografeerde door de glazen van mijn leesbril. Zie je dat het glazen van verschillende sterkte zijn?
 

week 5: glas

Voor deze foto heb ik me braaf aan de opdracht gehouden: een glazen voorraadpot, met schaduw.

week 5: glas

Week 6: touw
Ik koos voor een rolletje keukentouw ...


week 6: touw

... en een grof touw waarmee de voormalige ingang van het Dinobos in Dierenpark Amersfoort afgezet werd.

week 6: touw

Week 7: vlekken, of gevlekt
Ik fietste langs deze 'bevlekte' plek en vond mooie korstmosjes op de betonnen blokken die de afscheiding vormden met het fietspad. Helaas had ik geen fototoestel bij me. Ik ging de volgende dag terug met mijn toestel. De achtergrond van die korstmosjes was zeker zo interessant!
 

week 7: vlekken / gevlekt

Gevlekte bloemetjes zijn voor de hand liggend voor deze opdracht. De bonusopdracht van deze week bestond uit het vergroten van een detail van een vlekkencompositie. Zie jij wat voor vlekjes dit zijn?

week 7: vlekken / gevlekt

Week 8: blaadjes
Ook hier waren bomen en bloemen dankbare onderwerpen om te fotograferen. Nadat ik veel blaadjes fotografeerde voor de bonusopdracht ('Maak een studie in groen') ...

week 8: blaadjes

... fotografeerde ik andersoortige blaadjes.

week 8: blaadjes
 
week 8: blaadjes

Op naar de volgende opdracht!

4 opmerkingen:

  1. aardbeien????
    Leuke opdrachten, een10 voor de uiwerking.
    ML

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nope, het zijn geen aardbeien. Jij hebt ze ook in de tuin, weet ik.

      Verwijderen
  2. Wat leuk gelukt allemaal. Enig om de 'bril' foto te zien waarover je verteld had.
    Het allemooist vind ik de studie in groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's Nicolette, met name de foto: week 8 blaadjes 'Maak een studie in groen'!

    BeantwoordenVerwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.