maandag 16 juni 2014

Abrahamboek

In april rondde ik mijn eerste levensboek met een bewoner uit een verpleeghuis af. Rond die tijd was ook het tweede digitale magazine waarvoor ik enkele artikelen schreef en waarvan ik de vormgeving verzorgde, gereed. Ik zat in een flow en wilde die voortzetten.

Het verjaardagsfeest ter ere van de vijftigste verjaardag van mijn broer naderde. Ik besloot een levensboek in de vorm van een magazine voor hem te maken.


Ik scande bij onze moeder veel foto's en dia's van vroeger in en vroeg haar naar leuke anekdotes over mijn broer toen hij klein was. Verder interviewde ik een aantal mensen. waar onder de vroegere kleuterjuf van mijn broer voor meer leuke verhalen over hem. Al schrijvende kwamen er bij mijzelf ook de nodige herinneringen boven.
Ik vond het erg leuk om dit boek voor hem te maken. Hij was er heel blij mee!

In verband met zijn privacy kan ik niet het hele boek hier plaatsen, maar met toestemming van mijn broer, mag ik wel de voorkant laten zien:

Hier onder enkele foto's van mijn broer toen hij zijn cadeau net ontvangen had:






Wil jij ook zo'n mooi boek over jouw leven? Of wil je iemand een boek over zijn of haar leven cadeau geven? Dan hoor ik graag van je!

4 opmerkingen:

  1. Mooi, prachtige dingen bij je aan het doen.
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In een woord "GEWELDIG "!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JB heeft na thuiskomst het hele boek op zijn gemak doorgelezen en lachend Elsie en mij steeds stukjes voorgelezen.
    Heel veel dank, ML

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je boek was inderdaad een hele leuke verrassing!!!
    Heel hartelijk dank voor het ongetwijfeld vele werk dat hierin is gaan zitten!
    JB.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jan Bart van harte gefeliciteerd, ik had nog wel een paar anekdotes voor je boek gehad, samen met Agaath.
    Ik zit te grinneken nu ik me leuke dingen uit jouw jeugd herinner.
    Hartelijke groeten,
    Anne Jitske Salverda, dochter van Agaath Klein

    BeantwoordenVerwijderen

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.