donderdag 5 juni 2014

52 weken anders kijken

Onlangs schreef ik in op de cursus '52 weken anders kijken' van Else Kramer. Ik wil namelijk weer wat meer met mijn spiegelreflexcamera doen. 
Ik volgde al eens haar cursus 'Anders kijken in 6 dagen' maar dat hield ik niet vol. Zes dagen achter elkaar elke dag een ander thema fotograferen is best heftig. 52 weken is volgens hetzelfde principe, maar dan met één thema per week. Dat is wat relaxter.
Ik heb geen smartphone met goede camera erin, dus als ik er op uit ga om te fotograferen moet er een heus toestel mee. Ik heb vaak wel een compactcameraatje bij me (gelukkig maar!), maar het is jammer als mijn 'dikke' toestel in de kast ligt te verstoffen. Vandaar deze cursus.
Als deelnemer aan de cursus mag je per week drie foto's die jij van het thema maakte, delen in een besloten Facebookgroep waar de leden (en de juf) feedback geven op elkaars foto's. Ik vind het erg inspirerend en leuk om te doen. Het is vooral leuk om te zien hoe anderen het thema interpreteren.

Omdat ik ook hier weer rode konen van krijg, vind ik het leuk om enkele van mijn foto's te delen.

Week 1: de faalfoto
Dan hebben we die vast gehad en hoeven we ons daar niet meer druk om te maken.
Dit was mijn faalfoto: een fleurig vogeltje in Dierenpark Amersfoort. In de haast op het verkeerde punt scherpgesteld.

week 1: de faalfoto

Toch best goed gefaald, nietwaar?

Week 2: leidingen
Mijn vrije interpretatie: een (g)lijding. Wederom in Dierenpark Amersfoort.

week 2: (g)lijding


Week 3: water
Else heeft de thema's en de volgorde ervan ongetwijfeld ruim van tevoren bedacht. Desondanks was het erg opvallend dat het héél veel regende in de week van dit thema.

Gemaakt in mijn achtertuin:

week 3: water

Week 4 - bruin
Omdat bruin niemands lievelingskleur is en er toch heel veel tinten bruin zijn. De bonusopdracht van deze week was een collage van alle foto's die je maakte. Hier is mijn collage:

week 4: bruin

Ik zal jullie regelmatig op de hoogte houden van de volgende thema's en mijn foto's daarvan.

1 opmerking:

Apple gebruikers kunnen problemen ondervinden bij het plaatsen van een reactie. Excuses daarvoor.

Voor andere gebruikers: de eenvoudigste methode om een reactie te plaatsen: kies EERST een profiel bij 'Reageer als'. Het makkelijkst is Naam/URL. Je naam is gewenst, een URL hoeft niet. Klik op DOORGAAN. Schrijf vervolgens je reactie. Blok en kopieer (Ctrl+C)/bewaar voor de zekerheid je reactie, voor het geval dat het plaatsen niet in een keer vlekkeloos verloopt (mocht dat zo zijn, dan ligt dat niet aan jou!). Bekijk eventueel een voorbeeld van je reactie. Klik vervolgens op 'Publiceren'.
Vergeet niet aan te vinken dat je geen robot bent.

Op voorhand excuses als het plaatsen van een reactie niet in één keer lukt.